Google Analytics je neophodan alat za svakog vlasnika tvrtke ili marketinškog stručnjaka koji želi razumjeti performanse svoje web stranice i dobiti uvid u svoju publiku. Platforma pruža mnogo podataka, ali može biti zastrašujuća za navigaciju bez čvrstog razumijevanja njezinih značajki i funkcionalnosti. U ovom vodiču ćemo pokriti savjete za usavršavanje korištenja Google Analyticsa i analizu izvora prometa vaše web stranice kako biste dobili uvide u svoju publiku.
Postavljanje Google Analyticsa
Prije nego što započnete s analizom prometa na vašoj web stranici, trebat ćete postaviti Google Analytics na vašu web stranicu. Ovdje su neke najbolje prakse koje trebate slijediti:
Kreirajte račun za Google Analytics: Ako već nemate račun za Google Analytics, kreirajte ga prijavom na analytics.google.com. Slijedite upute za postavljanje računa i dodajte informacije o svojoj web stranici.
Instalirajte kod za praćenje: Nakon što ste kreirali svoj račun, morat ćete instalirati kod za praćenje Google Analyticsa na vašu web stranicu. Taj kod omogućuje Googleu prikupljanje podataka i praćenje ponašanja korisnika na vašoj web stranici. Upute za instalaciju koda za praćenje možete pronaći u Google Analytics Help centru.
Postavite ciljeve: Ciljevi su specifične radnje koje želite da korisnici poduzmu na vašoj web stranici, poput kupovine ili popunjavanja obrasca za kontakt. Postavljanje ciljeva u Google Analyticsu omogućuje vam praćenje ponašanja korisnika i mjerenje performansi vaše web stranice.
Praćenje izvora prometa
Sada kada ste postavili Google Analytics na svoju web stranicu, vrijeme je da počnete pratiti izvore svog prometa. To će vam pomoći da shvatite kako korisnici pronalaze vašu web stranicu i koje kanale koriste za vođenje najviše prometa. Evo nekoliko savjeta za praćenje izvora prometa:
Koristite UTM parametre: UTM parametri su oznake dodane vašim URL-ovima koje omogućuju Google Analyticsu praćenje prometa s određenih izvora. Primjerice, ako vodite Facebook oglašivačku kampanju, možete dodati UTM parametre na URL oglasa kako biste pratili promet s te kampanje. UTM parametre možete stvoriti pomoću Googleovog Campaign URL Builder-a.
Pratite upućeni promet: Upućeni promet dolazi s drugih web stranica koje linkaju na vašu web stranicu. Koristite Google Analytics za praćenje upućenog prometa i pratite koje stranice vam šalju promet. To vam može pomoći u identifikaciji potencijalnih partnerstva ili područja na kojima biste trebali usmjeriti svoje napore za suradnju.
Analizirajte pretraživački promet: Pretraživački promet dolazi od korisnika koji pronalaze vašu web stranicu putem tražilica poput Googlea. Koristite Google Analytics za praćenje pretraživačkog prometa i identifikaciju ključnih riječi koje korisnici traže kako bi pronašli vašu web stranicu. To vam može pomoći u optimizaciji sadržaja vaše web stranice i poboljšanju vašeg rangiranja u tražilicama.
Analiza podataka o prometu
Sada kada pratite izvore prometa na vašoj web stranici, vrijeme je da počnete analizirati te podatke kako biste dobili uvid u svoju publiku. Evo nekoliko savjeta za analizu podataka o prometu:
Koristite izvješće o stjecanju prometa vaše stranice. Izvješće o stjecanju u Google Analyticsu pruža razgradnju izvora prometa na vašoj web stranici, uključujući organsku pretragu, preporučeni promet i društvene medije. Koristite ovo izvješće kako biste identificirali koji kanali najviše dovode promet na vašu stranicu i koji kanali možda trebaju više pažnje.
Upotrijebite izvještaj o ponašanju za praćenje ponašanja korisnika na vašoj web stranici, poput toga koje stranice korisnici posjećuju, koliko dugo ostaju na svakoj stranici i s kojih stranica odlaze. To vam može pomoći da identificirate područja na kojima se korisnici možda zapinju ili gdje trebate poboljšati navigaciju svoje web stranice.
Postavite prilagođene izvještaje.Prilagođeni izvještaji omogućuju vam stvaranje vlastitih izvještaja u Google Analyticsu, prilagođenih vašim specifičnim poslovnim ciljevima. Koristite prilagođene izvještaje za praćenje metrika koje su važne za vaše poslovanje, poput stope konverzije ili prihoda po korisniku.
Optimizacija vaše web stranice
Sada kada imate uvid u izvore prometa i ponašanje korisnika na vašoj web stranici, vrijeme je da počnete optimizirati svoju web stranicu na temelju tih podataka. Evo nekoliko savjeta za optimizaciju vaše web stranice:
Korisnici očekuju brzo učitavanje web stranica, a sporo učitavanje može dovesti do visokog postotka napuštanja stranice i niskog angažmana. Koristite Googleov alat PageSpeed Insights za identifikaciju područja na kojima možete poboljšati brzinu vaše stranice i napravite potrebne promjene.
Koristite uvide koje dobivate iz Google Analyticsa da biste optimizirali sadržaj na vašoj web stranici. Identificirajte na kojim stranicama korisnici provode najviše vremena i koje stranice imaju visoke stope odbijanja. Koristite te informacije da biste poboljšali sadržaj na vašoj web stranici i učinili ga zanimljivijim za korisnike.
Testirajte različite varijacije dijelova vaše stranice. Koristite A/B testiranje da biste testirali različite varijacije stranica vaše web stranice i vidjeli koje verzije se najbolje izvode. To vam može pomoći da donosite odluke zasnovane na podacima o dizajnu i sadržaju vaše web stranice.
Poboljšanje vaše digitalne marketinške strategije
Google Analytics također može pružiti uvide u vašu cjelokupnu digitalnu marketinšku strategiju. Evo nekoliko savjeta za upotrebu Google Analyticsa kako biste poboljšali svoje marketinške napore:
Pratite stope konverzije: Upotrijebite Google Analytics za praćenje stopa konverzije za ciljeve vaše web stranice. To vam može pomoći da identificirate koje su kanali najviše konverzija i koje kanale trebate unaprijediti. Mjerite povrat na investiciju: Upotrijebite Google Analytics za praćenje povrata na investiciju vaših digitalnih marketinških kampanja. To vam može pomoći da identificirate koje kampanje generiraju najveće povrate i gdje biste trebali usmjeriti svoj marketinški proračun.
Identificirajte segmente publike: Koristite Google Analytics za identifikaciju segmenata publike na temelju demografije, interesa i ponašanja. To vam može pomoći u stvaranju ciljanih marketinških kampanja koje se uklapaju s određenim skupinama korisnika.
Pratite uspješnost na društvenim medijima: Koristite Google Analytics za praćenje uspješnosti svojih kampanja na društvenim medijima. To vam može pomoći u identificiranju kanala koji donose najviše prometa i angažmana, kao i gdje trebate prilagoditi svoju strategiju društvenih medija.
Usavršavanje korištenja Google Analyticsa ključno je za razumijevanje performansi vaše web stranice i stjecanje uvida u svoju publiku. Prateći najbolje prakse za postavljanje Google Analyticsa, praćenje izvora prometa i analiziranje podataka o prometu, možete optimizirati svoju web stranicu i poboljšati svoju digitalnu marketinšku strategiju. Koristite savjete opisane u ovom vodiču kako biste počeli iskorištavati snagu Google Analyticsa i odvesti svoju web stranicu na sljedeću razinu.